درمان چاقی، لاغر و کوچک کردن شکم و سایر اندام‌ها بعد از زایمان و سزارین

25

در طی دوران بارداری، زایمان و احتمالا دوران شیردهی بعد از آن، تغییرات بسیار زیادی در بدن مادر ایجاد می‌شود. در برخی از زنان خوش‌شانس، تغییراتی که در شکل سینه‌ها، شکم و ران‌ها ایجاد شده است تا حدود زیادی، به حالتی شبیه به حالت قبل از بارداری باز می‌گردد. اما برای بسیاری از زنان، این تغییرات دائمی هستند و ممکن است باعث شوند که شخص از ظاهر خود ناراضی باشد و اعتماد‌به‌نفس خود را از دست بدهد. اگر می‌خواهید لباس‌های دوران بارداری خود را کنار بگذارید و دوباره شلوار جین قدیمی خود را پایتان کنید، باید راهی برای به دست آوردن دوباره‌ی فرمِ لاغر و زیبای بدن خود پیدا کنید.

ما به خوبی می دانیم که داشتن فرزند یکی از خوشایندترین تجربیات زندگی هر فردی است و به هر خانواده‌ای، انرژی و نیروی زندگی دوباره می بخشد. اما برخی از زنان در مورد ظاهر بدن خود بعد از زایمان، بسیار نگران و ناراحت هستند. بعد از این دوران ممکن است مشکلات زیر برای مادر ایجاد شود:

  • افتادگی عضلات شکم و شل شدن پوست شکم
  • افتادگی و شل‌شدگی سینه‌ها
  • کم شدن حجم سینه‌ها
  • چاقی موضعی در نواحی شکم و پهلو و ران‌ها
  • افتادگی شکم به حالت کیسه مانند از محل زخم سزارین

در مرکز مشاوره و زیبایی آذین، روش‌های درمانی بسیاری برای از بین بردن چربی‌های اضافه بعد از زایمان و فرم‌دهی مجدد به بدن وجود دارد که در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن، به تسریع روند بهبودی شما کمک می کند.

متخصصین ما در مرکز مشاوره و زیبایی آذین بسیار باتجربه و ماهر هستند. متخصصین ما با انجام درمان‌های مختلف، تاکنون به هزاران زن کمک کرده‌اند که با فرم‌دهی بهتر و زیباتر به بدن خود، اعتماد به نفس از دست رفته خود را دوباره بازیابند و از ظاهر خود کاملا راضی و خوشحال باشند. برای تعیین وقت قبلی جهت مشاوره می توانید با مرکز مشاوره و زیبایی آذین تماس بگیرید.

روش‌های تناسب اندام  بعد از زایمان در مرکز مشاوره و زیبایی آذین


سه ناحیه از بدن که بیشتر از همه دچار مشکل شده و موجب نارضایتی خانم‌ها می شود عبارتند از: سینه‌ها، شکم و ران‌ها (ران و باسن).

سینه‌ها بعد از زایمان

بزرگ شدن سینه‌ها در طول دوران بارداری موجب می شود که پوست سینه‌ها کشیده شود و همچنین بافت‌هایی که از فرم سینه پشتیبانی می کنند نیز بر اثر کشیده شدن، شل می شوند. بعد از بارداری و یا بعد از اتمام دوران شیردهی، حجم سینه‌ها مجددا کاهش پیدا می کند و به همین خاطر سینه‌ها حالتی افتاده پیدا می‌کنند. برای کوچک کردن شکم سه راه حل وجود دارد:

  • لیفت سینه‌ها (درصورتی که مشکل اصلی سینه‌ها وجود پوست اضافه و افتادگی باشد)
  • بزرگ کردن سینه‌ها (در صورتی که کم بودن حجم سینه مشکل اصلی باشد)
  • ترکیبی از هر دو روش بالا

شکم بعد از زایمان

بزرگ شدن شکم در دوران بارداری موجب کشیده شدن پوست شکم و همچنین عضلات میانی آن می‌شود. بسیاری از زنان ممکن است بعد از بارداری متوجه شوند که میزان کشیدگی و ایجاد پوست اضافه در شکم آن‌ها بسیار زیاد است و همچنین قسمت میانی شکم آن‌ها دچار برآمدگی شده است که حتی با ورزش کردن نیز تغییری در آن ایجاد نمی‌شود.  همچنین وجود ترک‌های پوستی شدید در شکم نیز یکی دیگر از مشکلات به وجود آمده است. این ترک‌های پوستی خصوصا در نواحی از پوست که دچار شل‌شدگی و افتادگی شده است، بسیار بیشتر هستند. گزینه‌های درمانی ما در مرکز مشاوره و زیبایی آذین برای رفع مشکلات و کوچک کردن شکم بعد از سزارین عبارتند از:

ران و باسن، بعد از زایمان

بعد از بارداری تغییراتی در نحوه‌ی تجمع و رسوب چربی در نواحی مختلف بدن ایجاد می شود، که ممکن است از بین بردن این تغییرات بسیار مشکل باشد چرا که در برخی موارد این چربی‌ها علی‌رغم گرفتن رژیم غذایی و ورزش کردن از بین نمی روند. بسیاری از زنان بعد از زایمان به مشکل چربی موضعی اضافی در نواحی ران و باسن دچار می شوند. روش‌های درمانی ما برای رفع مشکلات مربوط به ناحیه ران و باسن عبارتند از:

کاهش وزن بعد از زایمان


کاهش وزن بعد از زایمان زمان بر است اما غیرممکن نیست. برای این منظور شما باید به داشتن رژیم غذایی سالم تمرکز کنید و فعالیت ورزشی را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود بگنجانید.

رژیم غذایی بعد از زایمان

وقتی باردار بوده‌اید، احتمالا برای آن که به رشد کودک خود کمک کنید، رژیم غذایی خود را متناسب با شرایط بارداری تغییر داده‌اید. تغذیه مناسب بعد از بارداری و زایمان نیز بسیار مهم است، خصوصا اگر شما به کودک خود شیر می دهید. بنابراین شما باید در مورد نحوه‌ی تغذیه خود بسیار هوشمندانه عمل کنید تا علاوه بر داشتن تغذیه مناسب و سالم، بتوانید وزن خود را کم کنید.

  • به مقدار فراوان میوه، سبزیجات، چربی‌های اشباع نشده و غلات سبوس دار بخورید. غذاهایی که فیبر بالایی دارند، مانند میوه‌ها، سبزیجات، مغز‌ها و غلات سبوس‌دار نقش بسیار مهمی در تغذیه شما دارند و علاوه بر رساندن مواد مغذی به بدن شما، باعث می‌شوند که مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.
  • وعده‌های غذایی کوچک بخورید. خوردن وعده‌های غذایی کوچک به کاهش وزن و لاغر شدن شما در بلند مدت بسیار کمک می‌کند. به هیچ وجه وعده‌های غذایی خود را حذف نکنید و از خوردن میان وعده‌های حاوی میوه و سبزیجات نیز غافل نشوید. در غیر این صورت شما نمی توانید تمام مواد مغذی لازم را به بدن خود برسانید.
  • وسوسه نشوید. سعی کنید کاری کنید که فقط غذاهای سالم در دسترس شما باشند. اگر غذاهای مضر، بیش از حد شما را وسوسه می‌کنند پس بهتر است اصلا از این غذاها در خانه نداشته باشید.
  • سعی نکنید در زمان بسیار کوتاه، وزن خود را کم کنید. فراموش نکنید که هیچ راه جادویی و یک‌شبه برای کم کردن وزن وجود ندارد.

ورزش

اگر در طول دوران بارداری خود ورزش کرده‌اید و زایمان طبیعی بدون عارضه داشته‌اید، عموما می‌توانید روز بعد از زایمان (یا حداقل به محض آن که احساس آمادگی کردید)  انجام ورزش‌های سبک را آغاز کنید. اما اگر سزارین انجام داده‌اید و یا زایمان طبیعی شما همراه با عوارضی بوده است، لازم است با پزشک خود مشورت کنید تا به شما بگوید که چه زمانی می‌توانید برنامه‌ی ورزشی خود را آغاز کنید. به طور کلی شما احتمالا 4 تا 6 هفته بعد از زایمان می‌توانید انجام ورزش‌های سبک را آغاز کنید.

زمانی که پزشک شما به شما اجازه‌ی ورزش کردن را داد، می‌توانید ورزش را شروع کنید. در این زمان موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • خیال خودتان را آسوده کنید: اگر به کودک خود شیر می‌دهید، درست قبل از انجام ورزش این کار را انجام دهید تا در حین ورزش برایتان مزاحمتی از این لحاظ ایجاد نشود. در حین ورزش کردن یک سینه‌بند ورزشی مناسب و لباس راحت بپوشید.
  • به آرامی شروع کنید. با تمرین‌های ساده و راحتی که عضلات بزرگ و اصلی را تقویت می کنند، شروع کنید، از جمله عضلات شکم و کمر. به تدریج تمریناتی با شدت متوسط را به برنامه‌ی خود اضافه کنید مانند پیاده‌روی سریع و یا دوچرخه‌سواری.
  • همراه کودکتان باشید. اگر برای پیدا کردن فرصتی برای ورزش با مشکل مواجه شدید، می‌توانید در حین ورزش کودکتان را نیز با خود همراه کنید. می‌توانید زمانی که برای پیاده‌روی می‌روید کودکتان را در کالسکه همراه خود ببرید. زمانی که تمرینات کششی را انجام می دهید، کودکتان را در کنار خود بخوابانید. همچنین می‌توانید در برخی تمرینات قدرتی، کودکتان را نیز در تمرین شرکت دهید، برای مثال بلند کردن کودکتان در حالتی که بر روی کمر دراز کشیده‌اید.

27

  • تنها ورزش نکنید. می‌توانید از مادران دیگر بخواهید که همراه شما به پیاده‌روی بیایند یا در یک کلاس ورزش مخصوص بعد از زایمان شرکت کنید. ورزش کردن همراه با دیگران، انگیزه‌ی شما را بیشتر می کند.

به خاطر داشته باشید که قبل از تمرین، در حین تمرین و بعد از آن، مقدار زیادی آب بنوشید. در صورتی که احساس درد کردید حتما تمرین را متوقف کنید، چرا که این موضوع می تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که شما بیش‌ازحد به خود فشار آورده‌اید.

Untitlسed-2