عفونت واژن و درمان آن با لیزر مونالیزاتاچ

photo_2016-10-17_09-48-20

خارش، سوزش و بوی بد تنها چند مورد از علائم عفونت واژن هستند. روش درمانی عفونت واژن بر اساس نوع عفونت، متفاوت است. بنابراین بسیار مهم است که بدانید به چه نوع عفونتی مبتلا شده‌اید. عفونت واژن یا واژینیت یک مشکل بسیار شایع در بین زنان است، تا حدی که اغلب زنان در مقطعی از زندگی خود به یکی از انواع عفونت یا التهاب واژن دچار می‌شوند. به نظر می‌رسد که بعضی از زنان به خاطر عللی که کاملا مشخص نیست، بیشتر از دیگران مستعد عفونت واژن هستند.

banner

هدف ما در مرکز مشاوره و زیبایی آذین، دستیابی به رضایت همه‌جانبه‌ی شما است و به همین خاطر ما بهترین روش‌های درمانی و تکنولوژی‌های نوین را برای درمان عفونت واژن ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید از این درمان‌های موثر برای رفع خشکی و سوزش واژن بهره ببرید.

برای اطلاع از این که این روش های درمانی چگونه می تواند زندگی شما را متحول کند، همین حالا با ما تماس بگیرید:

چرا زنان به عفونت واژن مبتلا می‌شوند؟

7-1

پزشکان تمامی ‌علل احتمالی ابتلا به عفونت واژن را نمی‌دانند. آن‌ها می‌دانند که برخی از عفونت‌های واژن بر اثر مقاربت جنسی با شخص آلوده ایجاد می‌شود. در صورتی که شما یکی از شرایط زیر را داشته باشید، بیشتر در معرض ابتلا به عفونت واژن هستید:

• داشتن رابطه‌ی جنسی بدون استفاده از وسایل محافظتی (تریکومونا، سوزاک، کلامیدیا)
  • ابتلا به دیابت (عفونت قارچی)
  • داشتن چندین شریک جنسی (تریکومونا، سوزاک، کلامیدیا)
  • مصرف قرص‌های ضدبارداری (عفونت قارچی)
  • مصرف قرص‌های آنتی بیوتیک (عفونت قارچی)
  • ابتلا به ویروس HIV یا ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن (عفونت قارچی)

یک واژن سالم در حالت عادی دارای تعداد زیادی قارچ و باکتری است. اما، برخی عوامل می‌توانند تعادل طبیعی تعداد قارچ ها و باکتری های واژن را بر هم بزنند و موجب بروز عفونت بشوند:

• استفاده از شوینده‌های داخل واژن
  • تغییرات سطح هورمونی در بدن
  • مصرف آنتی‌بیوتیک
  • رابطه جنسی واژینال
  • بارداری و شیردهی

شایع‌ترین انواع عفونت واژن

سه نوع از عفونت‌های واژن بیشتر از عفونت‌های دیگر شایع هستند.

عفونت قارچی. شایع‌ترین نوع عفونت واژن (یا واژینیت) عفونت قارچی است که بر اثر یکی از انواع قارچ‌ها به نام قارچ کاندیدا (مخمر) ایجاد می‌شود. قارچ کاندیدا به طور طبیعی در بدن شما و از جمله در واژن وجود دارد، اما تعداد آن بسیار کم است و آسیبی به شما نمی‌زند. قارچ کاندیدا در محیط‌های گرم، مرطوب که جریان هوا وجود ندارد، رشد می‌کند و تکثیر می‌شود و بدین ترتیب موجب بروز عفونت قارچی واژن می‌شود. قارچ "کاندیدا آلبیکنس" شایع‌ترین نوع قارچ کاندیدا است که موجب بروز این عفونت می‌شود.

علائم عفونت قارچی واژن عبارتند از:

• ترشحات غلیظ و سفیدرنگ از واژن که برخی زنان آن را به پنیر تشبیه می‌کنند
    • خارش واژن
    • قرمزی داخل واژن و قسمت بیرونی آلت تناسلی

واژینوز باکتریال (عفونت باکتریایی). علاوه بر قارچ مخمر، نوعی باکتری بی‌خطر به نام لاکتوباسیل نیز در واژن زندگی می‌کند. در صورتی که تعداد این باکتری‌ها در واژن بیش از حد کم شود، موجب بروز وضعیتی به نام "واژینوز باکتریال" می‌شود.
علت تغییر میزان باکتری‌ها در واژن مشخص نیست، اما ممکن است سایر باکتری‌های مضر که موجب عفونت می‌شوند، جایگزین باکتری لاکتوباسیل در واژن شوند. در اغلب موارد نوعی باکتری مضر به نام گاردنرلا (Gardnerella) موجب بروز عفونت باکتریایی واژن می‌شود. در این حالت میزان باکتری‌های مفید مانند لاکتوباسیل کاهش می‌یابد و باکتری‌های مضری مانند گاردنرلا جایگزین آن می‌شوند و بیش از حد تکثیر شده و نهایتا موجب بروز علائم عفونت می‌شوند.
در موارد ابتلا عفونت باکترایی، ترشحات واژن ممکن است غلیظ و سفیدرنگ یا لغزنده و شفاف باشند. احتمال بروز خارش و سوزش در این نوع عفونت کمتر است. ممکن است واژن شخص، خصوصا در هنگام مقاربت جنسی" بوی بدی بدهد.

تریکوموناس. در بین سه عفونت شایع واژن، تریکومتانس تنها نوعی است که در واقع یک بیماری آمیزشی محسوب می‌شود و از طریق مقاربت جنسی به شخص منتقل می‌شود. این عفونت به علت وجود یک ارگانیسم تک‌سلولی به نام تریکوموناس واژینالیس ایجاد می‌شود و در هنگام مقاربت جنسی به شخص دیگر منتقل می‌شود.
علائم تریکوموناس واژینالیس مشابه با دیگر عفونت‌های واژن است: سوزش، خارش، قرمزی و تورم قسمت بیرونی آلت تناسلی، همراه با  ترشحاتی که به رنگ زرد متمایل به خاکستری یا سبز رنگ هستند و ممکن است بوی بدی بدهند. برخی زنان بر اثر ابتلا به این عفونت، در هنگام ادرار کردن، درد دارند.

سایر انواع عفونت‌های واژن و واژینیت

سایر انواع عفونت‌های واژن و علل خارش واژن عبارتند از:

واژینیت کلامیدیا: کلامیدیا یکی دیگر از بیماری‌های آمیزشی است و می‌تواند سبب التهاب واژن شود. برخی از زنان مبتلا به این بیماری ترشحات واژن دارند و برخی دیگر نه. علائم شایع‌تر این بیماری خونریزی است که مخصوصا بعد از مقاربت جنسی ایجاد می‌شود. زنانی که فعالیت جنسی زیادی دارند باید در خصوص این عفونت مرتبا چکاپ شوند. این عفونت اغلب بدون علائم بوده و می‌تواند بعد از مدتی ماندگاری، موجب آسیب‌هایی شود که منجر به ناباروری زن می‌شود.

واژنیت غیر عفونی: واژینت غیر عفونی معمولا توسط موادی مانند صابون معطر و یا نرم کننده‌های پارچه ایجاد شده و پوست حساس واژن را تحریک کند. البته این بیماری، عفونت محسوب نمی‌شود و در مان آن نیز یک راه حل ساده دارد آن هم این است که باید هرچیزی که باعث ایجاد حساسیت در شما می‌شود را از خود دور کنید.

ولودینیا: در این بیماری، شخص دچار درد و ناراحتی مزمن در ناحیه واژن است و این مشکل دلیل مشخصی ندارد. علت این بیماری ناشناخته بوده و علائمی‌ مانند سوزش، درد و تورم را به همراه دارد. این علائم شبیه به عفونت‌های واژن است اما این بیماری یک بیماری عفونی نیست. علائم این بیماری نیز ممکن است گاه به گاه ایجاد شوند و یا ثابت و همیشگی باشند.

واژینوز ویروسی: ویروس‌ها هم می‌توانند سبب عفونت‌های واژن شوند. بسیاری از ویروس‌ها از طریق عفونت‌های ویروسی از طریق رابطه‌ی جنسی منتقل می‌شوند. ویروس هرپس‌سیمپلکس (ویروس تبخال) یک عفونت شایع ویروسی است. علائم این عفونت ویروسی شامل بروز زخم و شایعات پوستی در ناحیه تناسلی و درد می‌باشد. گاهی اوقات تبخال‌های ایجاد شده در قسمت خارجی آلت تناسلی یا واژن ایجاد می‌شوند و به همین خاطر قابل رویت هستند. اما گاهی نیز این تبخال‌ها پنهان هستند و تنها در هنگام معاینه توسظ متخصص زنان دیده می‌شوند.

روش‌های درمانی عفونت واژن

همه‌ی عفونت‌های واژن قابل درمان هستند اما نکته‌ی مهم این است که این بیماری‌ها و عفونت‌ها را درست تشخیص داده شوند و برای هر نوع عفونتی، درمان مناسب با آن انجام شود.

داروهای ضد مخمر معمولا بدون نسخه در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند، اما زمانی استفاده از آن‌ها درست است که مطمئن باشید عفونت شما از نوع قارچی است. در بسیاری از موارد، خانم‌ها تصور می‌کنند که عفونت آن‌ها از نوع قارچی است، در حالی که اینطور نیست. در صورتی که یکی از داروهای غیر‌تجویزی را استفاده کرده و این دارو تاثیری در بهبودی شما نداشت، حتما به پزشک مراجعه کنید.

مونالیزاتاچ

لیزر مونالیزاتاچ یک روش انقلابی و نوین برای جوان سازی واژن و درمان عفونت واژن است که کاملا غیرجراحی بوده و در یک مراجعه ساده به مطب پزشک و ظرف کمتر از 20 دقیقه انجام می‌شود.

این روش درمانی کاملا بدون درد است، ریسک بسیار پایینی دارد  و هیچ نیازی به گذراندن دوره‌ی ریکاوری ندارد. این روش درمانی برای اکثر زنان مناسب است و قطعا اقدام بسیار بهتری نسبت به رنج کشیدن در سکوت است.

ثابت شده است که لیزر مونالیزاتاچ تاثیر بسیار زیادی در تنگ کردن دیواره‌ی واژن، درمان عفونت واژن و بسیاری از مشکلات زنان در دوره‌ی بعد از زایمان یا دوره‌ی یائسگی دارد. منظور از مشکلات یا بیماری‌های زنان، مسائلی از قبیل خشکی واژن، آتروفی یا شل شدگی دیواره‌ی واژن، اضطرار زیاد برای ادرار کردن یا بی‌اختیاری ادرار، مقاربت دردناک و ابتلای مکرر به عفونت ادراری می‌باشد که به کمک این روش درمانی برطرف می‌شود. لیزر مونالیزا‌تاچ همچنین موجب جوانسازی کلی بافت واژن نیز می‌شود.