عمل تنگ کردن یا رفع گشادی واژن پس از زایمان

imagini-cu-femei-triste1

banner

مونالیزاتاچ یک روش درمانی غیرجراحی برای مشکلات واژن است که به درمان بسیاری از مشکلات زنان کمک می‌کند و موجب بازسازی بافت واژن و جوانسازی آن می‌شود.

عمل‌های جراحی زیباسازی و جوانسازی واژن مانند عمل واژینوپلاستی و لابیاپلاستی، که در زیر به صورت خلاصه توضیح داده شده‌اند، به صورت مؤثر می‌توانند با این درمان لیزری جایگزین شوند. لیزر مونالیزاتاچ، که در مرکز مشاوره و زیبایی آذین ارائه می‌شود، یک روش غیرتهاجمی و بدون نیاز به بیهوشی بوده، ریسک‌های مرتبط با عمل‌های جراحی زیبایی و تنگ کردن واژن را رفع کرده و نتایج بهتری به دست می‌دهد.

عمل واژینوپلاستی، جراحی است که طی آن واژن که به خاطر بالا رفتن سن یا بر اثر زایمان گشاد و دچار شل‌شدگی شده است، تنگ می‌شود. برخی از جراحان حتی ادعا می‌کنند که انجام این جراحی موجب بالارفتن حساسیت لمسی در واژن می‌شود.

درست است که بافت واژن ممکن است کشیده شود، اما تنگ کردن آن با عمل جراحی نمی تواند به طور تضمینی حساسیت و واکنش‌پذیری جنسی فرد را ارتقا دهد. تمایل جنسی، برانگیختگی و نهایتا ارگاسم در زنان، همگی فرآیند‌های پیچیده‌ای هستند که در هر شخصی متفاوت است و نه‌فقط به عوامل فیزیکی بلکه به عوامل روحی و احساس و حتی شخصیتی فرد نیز وابسته هستند. از طرف دیگر بالارفتن واکنش و حساسیت لمسی در واژن، لزوما منجر به لذت بیشتر نمی شود  و درواقع منجر به درد بیشتر در حین مقاربت جنسی می‌شود.

لابیاپلاستی نیز یک جراحی زیبایی است که بر روی لابیا یا لب‌هایی که در دوطرف واژن قرار دارند، انجام می‌شود. عمل لابیاپلاستی ممکن است بر روی لب‌های کوچک درونی یا لب‌های بزرگ خارجی واژن انجام شوند. انجام این جراحی موجب تغییر در شکل و سایز لابیا می‌شود و معمولا اندازه‌ی لابیا کوچک می‌شود و در صورتی که عدم تقارن در شکل لابیا وجود داشته باشد، این مشکل برطرف می‌شود.

خطرات جراحی واژینوپلاستی و لابیاپلاستی برای تنگ کردن واژن

تاکنون میزان رضایت زنان از نتایج جراحی و همچنین عوارض واژینوپلاستی و لابیاپلاستی در بلندمدت بررسی نشده است. از طرف دیگر این جراحی‌ها تاکنون در مجلات یا انتشارات تخصصی پزشکی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند. در واقع برخی از تکنیک‌های جراحی شناخته شده و ثبت شده هستند اما این جراحی‌ها (واژینوپلاستی و لابیاپلاستی) اثبات نشده هستند.

خطرات جراحی زیبایی واژن عبارتند از:

• تغییرات دائمی در حس لامسه
  • درد مستمر
  • به جا ماندن زخم جراحی

برای زنانی که می‌خواهند عمل زیبایی واژن را انجام بدهند، بهترین توصیه ای که ما داریم این است که در این مورد با پزشک خود مشورت کنند و در مورد تمامی نگرانی‌هایی که در مورد مشکلات واژینال خود دارند و همچنین انتظارات و اهدافی که از انجام جراحی دارند، با پزشک خود صحبت کنند و از او بخواهند که در صورت امکان در مورد روش‌های درمانی غیرجراحی به آن‌ها اطلاع دهد.

برای مثال انجام تمرینات کگل به صورت هدفمند می‌تواند شل شدگی عضلات واژن را برطرف کند و میزان برانگیختگی جنسی شما را افزایش دهد. همچنین انجام مشاوره با پزشک می‌تواند در مورد افزایش اعتماد‌به‌نفس و تصویری که از خودتان دارید بسیار به شما کمک کند.

راهکاری نوین برای تنگ کردن واژن

اگر شما از علائم  آزاردهنده‌ای که از آتروفی واژن ناشی می‌شوند رنج می‌برید، می‌توانید امید داشته باشید که دوباره راحتی و سلامتی خود را به دست آورده و اطمینان به نفس و زنانگی قبلی خود را بازمی‌یابید. لیزر مونالیزاتاچ که در اصلاح فنی با نام V2LRشناخته می‌شود، یک روش غیرجراحی و بدون درد برای جوانسازی واژن است. مهمترین مزیت این روش آن است که انسجام، کیفیت و سلامت دیواره‌ی واژن را بهبود می‌دهد. این تکنولوژی منحصر به فرد، تنها دستگاه لیزری است که لیزر فراکشنال CO2 را با امواج رادیوفرکوئنسی ترکیب می‌کند و پیشرفته‌ترین روش برای درمان مشکلات واژینال است. این روش موجب تحریک بافت داخلی واژن و تولید بیشتر کلاژن شده و گردش خون در واژن را افزایش می‌دهد و بدون ایجاد هیچ گونه عوارض جانبی خطرناکی موجب بهبود عملکرد و کارایی واژن می‌شود.

روش لیزر مونالیزاتاچ (برای جوانسازی و تنگ کردن واژن) چگونه عمل می‌کند؟

photo_2016-10-17_09-48-15

دستگاه مونالیزاتاچ از سیستم لیزری فرکشنال که مشابه لیزر مورد استفاده برای جوانسازی صورت است، بهره می‌برد. اشعه لیزر تولید شده توسط دستگاه مونالیزاتاچ به صورتی است که یک مجموعه از نقاط بسیار کوچک از اشعه لیزر به دیواره‌ی واژن تابانده می‌شوند. لیزر در هر نوبت کمتر از یک دهم ثانیه روی بافت واژن اعمال می‌شود و میزان شدت اشعه لیزری به صورت کامپیوتری و دقیق تنظیم می‌شود و پزشک این میزان را با توجه به وضعیت بیمار و شرایط بافت دیواره‌ی واژن تعیین می‌کند.

در محل برخود اشعه لیزر با جداره‌ی واژن، بخش کوچکی از بافت واژن سوزانده می‌شود و یک سوراخ بسیار کوچک به اندازه‌ی قطر موی انسان در بافت واژن ایجاد می‌شود. بعد از این، بافت واژن شروع به بازسازی خود می‌کند و در محل سوراخ ایجاد شده توسط لیزر و بافت‌های اطراف آن، سلول‌های سالم تشکیل می‌شوند. در واقع این فرآیند درست مشابه با فرآیند جوانسازی پوست صورت با لیزر است.

تاثیر اشعه‌ی لیزر همچنین موجب گرم شدن محیط اطراف نقاط لیزر شده می‌شود و در نتیجه سلول‌هایی که در تولید الاستین و کلاژن نقش دارند، تحریک می‌شوند و بافت‌های جدید و سالمی از کلاژن تولید می‌کنند.

لیزرمونالیزاتاچ با حداقل آسیب ممکن و به روشی غیرتهاجمی، موجب جوانسازی واژن و تنگ شدن جداره‌ی داخلی واژن می‌شود. افزایش جریان خون در واژن موجب احیای بافت واژن و شادابی آن شده و درنتیجه عملکرد جنسی واژن بهبود می‌یابد و مشکل درد در هنگام مقاربت جنسی برطرف می‌شود و احتمال ان وجود دارد که میزان لذت جنسی فرد از رابطه جنسی بیشتر شود.

آیا روش تنگ کننده واژن مونالیزاتاچ برای من مناسب است و نتیجه می‌دهد؟

بسیار مهم است که بدانید که لیزر مونالیزاتاچ برای تمامی زنان مناسب نیست. هر یک ا ز بیماران لازم است ابتدا با پزشک متخصص جلسه‌ی مشاوره داشته باشند تا قبل از انجام لیزردرمانی، معلوم شود که این روش می‌تواند برای آن‌ها مناسب باشد یا خیر. افرادی که به پرولاپس (افتادگی) رحم شدید با درجه‌ی دو یا بالاتر مبتلا هستند برای این روش کاندید مناسبی نیستند.

هرچند لیزرمونالیزاتاچ می‌تواند نتایج مشابهی با روش هورمون‌تراپی ایجاد کند، اما در بعضی از بیماران ممکن است برای برطرف کردن علائم، همچنان لازم باشد که درمان‌های دیگری مانند جراحی یا دارودرمانی به کار گرفته شود.

قبل از انجام لیزرمونالیزاتاچ لازم است بیماران یک تست پاپ اسمیر (برای تشخیص سرطان دهانه‌ی رحم) در 12 ماهه گذشته انجام داده باشند و نتایج آن نباید هیچ‌گونه ناهنجاری را نشان دهد.

درمان با این روش چقدر طول می‌کشد؟

انجام لیزردرمانی تنها در حدود 15 دقیقه زمان می‌برد. در ابتدا با استفاده از پنبه یا گاز استریل محیط داخل واژن تا جای ممکن خشک می‌شود. این قسمت از درمان، تنها قسمتی است که ممکن است برای بیمار کمی ناراحت کننده باشد. سپس پروب لیزر وارد واژن می‌شود. احساسی که بیماران از لیزردرمانی دارند، مانند لرزشی خفیف در داخل واژن است که برای اغلب بیماران، کاملا بدون درد است. انجام این کار با توجه به میزان تحمل بیمار و  در حدود  5 دقیقه ادامه پیدا می‌کند و سپس پروب لیزر از واژن خارج می‌شود و جلسه درمانی خاتمه پیدا می‌کند.

بهبودی بعد از درمان چقدر طول می‌کشد؟

از آنجایی که لیزر مونالیزاتاچ کاملا غیرتهاجمی و بدون درد است، بیماران می‌توانند بلافاصله بعد از اتمام جلسه‌ی درمانی به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهند. البته توصیه می‌شود که بیماران بعد از جلسه‌ی درمانی، ورزش پرفشار انجام ندهند و دوش آب داغ نگیرند. همچنین لازم است تا 5 روز از داشتن مقاربت جنسی واژینال خودداری کنید تا در این زمان سطح داخلی واژن کاملا بهبود یابد.

به چند جلسه درمانی جهت رفع گشادی واژن نیاز است؟

تجربیات به دست آمده از درمان بیماران در این جا و همچنین سایر کشورها نشان داده است که در اغلب موارد می‌توان با انجام سه جلسه‌ی درمانی که طی 8 تا 12 هفته انجام می‌شود به بهترین نتایج ممکن دست یافت.

اغلب بیماران بعد از اولین جلسه‌ی درمانی شاهد نتایج بسیار چشمگیری هستند اما توصیه می‌شود که برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر درمان و دستیابی به نتایج بلند مدت، جلسات درمانی ادامه پیدا کنند.

به طور کلی نتایج درمان با لیزر مونالیزاتاچ فوق‌العاده بوده و زندگی بیماران را تغییر می‌دهد اما میزان تاثیرگذاری این روش درمانی در بیماران مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

نتایج درمان تنگ کننده واژن با لیزر مونالیزاتاچ چقدر ماندگاری دارد؟

اغلب علائمی که به خاطر آن درمان با لیزر مونالیزاتاچ را انجام می‌دهید، بر اثر یائسگی و کاهش سطح هورمون ایجاد می‌شوند. تداوم کمبود سطح استروژن، می‌تواند باعث شود برخی از علائم بعد از مدتی دوباره بازگردند. با توجه به توصیه پزشک، بیماران می‌توانند در صورت بازگشت علائم، مجددا جوانسازی واژن با لیزرمونالیزاتاچ را تکرار کنند.