عمل زیبایی و جوانسازی واژن بدون جراحی (با لیزر واژینال)

Natural-Anti-Aging-Skin-care-Tips1

جوانسازی واژن معمولاً به صورت تلفیقی از واژینوپلاستی (سفت کردن واژن) و یا لابیاپلاستی یا والواپلاستی (شکل‌دهی و زیباسازی فرج یا لب‌های فرج، لب‌های داخلی و خارجی واژن) انجام می‌شود. میزان محبوبیت این عمل در بین بانوان رو به افزایش است. بانوانی که تمایل به زیباسازی واژن پس از زایمان دارند، کاهش وزن شدید داشته‌اند، سن‌شان بالا رفته است یا ساختارهای تناسلی‌شان آسیب دیده است، با جوانسازی واژن می‌توانند اعتماد به نفس و راحتی بیشتری داشته باشند.

banner

در حالی که روش معمول عمل زیبایی واژن استفاده از جراحی بوده و قاعدتا با عوارض و خطرات عمل جراحی همراه است، به تازگی روشی جدید برای انجام عمل زیبایی واژن معرفی شده است. در روش مونالیزا تاچ به استفاده از لیزر پرداخته می شود. به این صورت، علاوه بر حصول همان نتایج به دست آمده از عمل‌های جراحی زیبایی واژن، از تمامی ریسک‌ها و عوارض جانبی آن‌ها نیز پرهیز می‌شود. در ادامه با این روش بیشتر آشنا می‌شوید.

دلایل انجام عمل جوانسازی واژن

• تغییر خطوط اطراف ساختارهای واژن و کشیدگی بیش از حد آن به مرور زمان
  • احساس درد هنگام نزدیکی، دوچرخه سواری یا سوارکاری
  • کاهش احساس و ارضا نشدن هنگام نزدیکی به دلیل زایمان‌های متعدد

جوانسازی واژن با مونالیزا تاچ

photo_2016-10-17_09-48-26

درمان آتروفی واژن با لیزر مونالیزا تاچ عمل جوانسازی ایمن و ساده‌ای است که زندگی بیماران را متحول می‌کند.

تاثیرگذاری عمل بدون درد جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ به لحاظ بالینی اثبات شده است. این عمل که به صورت سرپایی در مطب و بدون نیاز به بی‌حسی انجام می‌شود، ظرف مدت 5 دقیقه اثرهای آنی و درازمدت تسکین‌بخش را برای بیمار به ارمغان می‌آورد. دوره درمان با لیزر مونالیزا تاچ در سه جلسه با فواصل 6 هفته‌ای کامل می‌شود، البته خوشبختانه بیماران پس از همان جلسه اول علائم بهبودی را تجربه می‌کنند. چون این عمل هیچ اثر جانبی به دنبال ندارد، پس از عمل ضرورتی برای استراحت کردن نیست. ویژگی‌های مثبت جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ عبارت است از:

• استفاده بدون درد و آسان از انرژی لیزر
  • قابل انجام در مطب، عدم نیاز به بی‌حسی
  • بدون اثر جانبی
  • ضرورت نداشتن استراحت کردن و مرخصی گرفتن
  • بروز علائم بهبودی پس از یک جلسه درمان
  • 3 جلسه درمان در فواصل 6 هفته‌ای
  • بهره‌مند شدن هزاران بیمار از نتایج مثبت عمل از سال 2008 تاکنون

مونالیزا تاچ چیست؟

مونالیزا تاچ عملی پیشرفته است که در آن انرژی لیزر دی اکسید کربن با استفاده از پروب مخصوص قرار گرفته داخل کانال واژن به نحوی کنترل شده بر روی دیواره واژن منتشر می‌شود. پالس دو بخشی بافت پوششی (اپیتلیوم) و عمقی (لامینا پروپریا) را هدف قرار می‌دهد تا جوانسازی سلول‌های بافت واژن از طریق تولید کلاژن بیشتر، یعنی عامل مهم سلامت سلول‌های واژینال، انجام شود.

سازو کار عملکرد

در جوانسازی واژن با مونالیزا تاچ انرژی لیزر CO2 با استفاده از پروب قرار گرفته داخل کانال واژن به سطح مورد نظر اعمال می‌شود. پالس دو بخشی بافت پوششی (اپیتلیوم) و عمقی (لامینا پروپریا) را هدف قرار می‌دهد تا جوانسازی غشا مخاطی واژن انجام شود.

چگونگی انجام عمل

مراحل انجام عمل به شرح زیر است:

• علائم حیاتی پس از پذیرش بررسی می‌شود.
  • بیمار به اتاق عمل هدایت می‌شود و از وی خواسته می‌شود تا گان اتاق عمل را به تن کند.
  • سپس بیمار روی تخت دراز می‌کشد و در حالتی مانند وضعیت تست پاپ اسمیر یا معاینه واژن قرار می‌گیرد.
  • پزشک عمل را با قرار دادن حلقه استریل داخل دهانه واژن شروع می‌کند. پزشک با استفاده از این وسیله حلقوی می‌تواند هندپیس لیزر را بدون ساییده شدن به لب‌های فرج حرکت دهد.
  • سپس پزشک لیزر را روشن می‌کند و آن را در جهت متفاوت حرکت می‌دهد و این روند را آن‌قدر ادامه می‌دهد تا تمام سطح واژن پوشش داده شود.

چون عمل جوانسازی واژن با مونالیزا تاچ بدون درد است، نیازی به بی‌حسی نیست. اگرچه برخی بیماران هنگام ورود پروب ناراحتی مختصری را احساس می‌کنند، اما عمل کاملاً بدون درد است. بسیاری از بیماران عمل را به صورت لرزش ملایم حس می‌کنند. دوره درمان در سه جلسه پنج دقیقه‌ای با فواصل شش هفته‌ای، در مجموع 18 هفته، کامل می‌شود. البته اکثر بیماران پس از همان جلسه اول متوجه بهبود می‌شوند. تمام بیماران باید برای معاینه و حفظ نتایج به دست آمده دست کم سالی یک بار به پزشک مراجعه کنند. بیمار پس از جوانسازی با مونالیزا تاچ 2 تا 3 روز نباید فعالیت جنسی داشته باشد. پزشک معالج بیمار را از برنامه و روش‌های مراقبت پس از عمل آگاه می‌کند.

مزایای درمان با لیزر مونالیزا تاچ

رفع خشکی، خارش، سوزش و کاهش خاصیت ارتجاعی مخاط پوشاننده واژن از مزایای اثبات شده مونالیزا تاچ است. تحریک بافت آسیب دیده برای مقابله با آتروفی واژن و کاهش علائم مرتبط با آن مفید است. به علاوه این روش درمان موجب تکثیر سلول‌ها می‌شود و خونرسانی و قدرت دیواره واژن را بهبود می‌بخشد.

جوانسازی با مونالیزا تاچ به تمام بیماران توصیه نمی‌شود و برخی بانوان با استفاده از کرم‌های ساده واژن به نتیجه مطلوب می‌رسند.

کاندیدای ایده‌آل عمل

جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ عملی مناسب برای بانوانی است که در سنین یائسگی هستند یا علائم پس از یائسگی ناشی از درمان‌های سرطان سینه یا هیسترکتومی (برداشتن رحم) را تجربه می‌کنند.

هزینه عمل جوانسازی واژن

بیماران برای اطلاع از هزینه عمل باید به متخصص مراجعه کنند.

ایمن بودن عمل برای بانوان مبتلا به سرطان سینه

جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ نه تنها خطری برای بانوان مبتلا به سرطان سینه ندارد، بلکه مناسب بیمارانی است که نمی‌توانند یا ترجیح می‌دهند درمان با استروژن را انجام ندهند.

پرداخت هزینه عمل توسط بیمه

هیچ تبصره‌ای در خصوص تحت پوشش بودن این عمل تدوین نشده است.