لیپوماتیک یا عمل لیپوساکشن بدون درد

l

افراد بی‌شماری با کاهش وزن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و از عزت‌نفس پایین ناشی از تجمع چربی در نواحی مشکل‌آفرین بدن همچون شکم، ران‌ها، بازوها و گردن رنج می‌برند. بسیاری از افراد رژیم غذایی و ورزش را امتحان می‌کنند، اما اغلب به دلیل عدم پایبندی یا فقدان زمان لازم با شکست مواجه می‌شوند.
لیپوماتیک، یا به‌اصطلاح رایج‌تر لیپوساکشن بدون درد ، نوعی از لیپوساکشن است که با تجربه نوعی احساس غلغلک در اطراف ناحیه هدف توسط بدن، این تصور را برای بدن ایجاد می‌کند که هیچ دردی وجود ندارد. خصیصه ایمن این شیوه حصول اطمینان از آسیب ندیدن بافت‌های غیر چرب است. در این روش از هیچ منبع گرمایی یا اولتراسوندی استفاده نمی‌شود. در عوض استفاده از انرژی مادون صوت این اطمینان را به وجود می‌آورد که بافت‌های سالم برای جمع شدن بهتر پوست دست نخورده باقی می‌مانند. این روش مورد تأئید FDA به‌اندازه لیپوساکشن سنتی برای حذف چربی و زیباسازی فرم بدن مؤثر است.

در مرکز مشاوره و زیبایی آذین، ما به شما اطمینان می‌دهیم که روش لیپوماتیک (لیپوساکشن بدون درد) که دارای حداقل تهاجم بوده و مورد تائید FDA می‌باشد، ناراحتی بسیار کمی برای شما ایجاد می‌کند. با انجام این عمل که تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، شما بلافاصله پس از درمان قادر به راه رفتن بوده و بسته به ناحیه درمان، پس از یک یا دو روز می‌توانید فعالیت‌های سبک انجام داده و به کار خود بازگردید. ما برای بررسی نیازهای فردی شما و گزینه‌های درمانی یک جلسه مشاوره را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همین امروز با مرکز مشاوره و زیبایی آذین تماس بگیرید و یک قرار ملاقات تنظیم کنید تا ما بتوانیم یک برنامه فردی متناسب با نیازهای شما را طراحی کنیم.

نواحی تحت درمان

لیپوماتیک در اکثر نواحی بدن قابل انجام است. کانول‌های دارای سایزهای متفاوت برای درمان نواحی مختلف بدن در دسترس هستند، که این روش را برای نواحی‌ که درمان آن‌ها با دیگر روش‌های لیپوساکشن دشوار است، ایده‌آل می‌سازد.

• سینه‌ها
• شکم و پهلوها
• باسن و ران‌ها (داخل ران‌ها، خارج ران‌ها)‌
• بازوها و پشت
• گونه‌ها و چانه

افراد مناسب برای انجام لیپوماتیک

هر فردی که به دنبال سفت کردن و فرم دهی به بدن خود می‌باشد، به‌شرط سالم بودن، یک نامزد خوب محسوب می‌شود.

مزایای لیپوماتیک

• لیپوماتیک در مقایسه با اشکال سنتی لیپوساکشن دارای مزایای قابل‌توجهی است.
  • جدیدترین تکنولوژی امکان فرم‌دهی دائم و دقیق به بدن را بدون ایجاد ناراحتی یا تنها با ناراحتی اندک و دوره بهبودی سریع فراهم می‌آورد.
  • تکنولوژی مدرن تضمین کننده یک روش راحت و ایمن، بدون نیاز به بیهوشی عمومی است.
  • مؤثر در حذف چربی‌های سرسخت و ناخواسته
    این فرم جدید از عمل جراحی زیبایی ملایم با حداقل تهاجم، از یک ارتعاش مادون صوت فرکانس پایین برای حذف چربی های سرسخت و ناخواسته استفاده می‌کند. دستگاه پیشرفته سلول‌های چربی را بدون آسیب رساندن به بافت‌های اطراف گداخته و به‌سرعت حذف می‌کند.
  • سریع‌تر از لیپوساکشن سنتی
    حرکت کانول سه‌بعدی همچنین به بی‌حسی موضعی بدون درد، کاهش ناراحتی در حین عمل جراحی، و کوتاه ساختن زمان درمان کمک می‌کند. کانول ارتعاشی منحصربه‌فرد یک ارتعاش دورانی ایجاد می‌کند که موجب تسریع عمل جراحی لیپوساکشن می‌شود. درنتیجه سرعت لیپوماتیک 25% از دیگر درمان‌های لیپوساکشن سنتی بیشتر می‌شود.
  • تقریباً بدون درد - تجربه احساسی شبیه به غلغلک دادن
    آیا شما تعجب می‌کنید که "چگونه این روش لیپوساکشن بدون بیهوشی عمومی انجام می‌شود؟" این امر ناشی از به کارگیری فرکانس 10 هرتزی ارتعاش مادون صوت است. این ارتعاش منحصربه‌فرد از طریق فعال کردن اعصاب مسدودکننده انتقال سیگنال‌های درد، حس محرک‌های درد را مختل می‌سازد. ارسال سیگنال‌های عصبی به مغز توسط تارهای عصبی متوقف می‌گردد. درنتیجه شماراحتی بیشتری را احساس می‌کنید و بیشتر احساسی شبیه به غلغلک را تجربه می‌کنید.
    ایجاد فرم بدنی بهتر و نتایج یکنواخت‌تر
    در لیپوماتیک مانند برخی از روش‌های لیپوساکشن (که گاهی اوقات موجب ایجاد ظاهر ناهموار پس از لیپوساکشن می‌شود) از منبع گرمایی یا اولتراسوند استفاده نمی‌شود. در عوض، لیپوماتیک ساکشن با استفاده از انرژی مادون صوت پیشرفته به شکستن سلول‌های چربی می‌پردازد. این تکنولوژی ابداعی جدید هنگام تماس با بافت غیر چرب بلافاصله خاموش می‌شود و این اطمینان را ایجاد می‌کند که تنها بافت‌های چربی تخریب می‌شوند.
    • این مزایای افزوده لیپوماتیک در ایجاد قابلیت‌های مزوتراپی بهتر، نتایج یکنواخت‌تر، تورم و کبودی کمتر نقش دارد.
    •احساس غلغلک، که اغلب موجب خنده در طول درمان می‌شود، به «نظریه کنترل گیت" معروف است. نظریه کنترل گیت حاکی از آن است که نخاع ما دارای یک "دروازه" عصبی است که سیگنال‌های درد را مسدود کرده و یا به آن‌ها اجازه ورود به مغز را می‌دهد.
    ایمن
    این تکنولوژی جدید در هنگام استفاده از انرژی مادون صوت ابداعی برای شکستن چربی‌ها، در صورت تماس با بافت غیر چرب بلافاصله خاموش می‌شود، و این اطمینان را به وجود می‌آورد که تنها سلول‌های چربی تخریب می‌شوند. این خصیصه ایمنی یک درمان مؤثر و همراه با آرامش را برای بیماران تضمین می‌‌کند.

عمل جراحی لیپوماتیک (لیپوساکشن بدون درد)

لیپوماتیک (لیپوساکشن بدون درد) از طریق فروکردن یک کانول در یک برش کوچک انجام می‌شود. برش‌های کوچک 3 میلی‌متری ایجاد خواهد شد و یک مایع سیال ورم‌کرده بی‌حس‌کننده با استفاده از کانول لیپوماتیک  پزشکی پیشرفته به بدن وارد می‌شود. پس از بی‌حس شدن کامل ناحیه درمان، پزشک شما کانول ارتعاشی لیپوماتیک را که به‌طور استراتژیک برای حذف چربی و زیباسازی دقیق فرم بدن طراحی‌شده است، فعال خواهد کرد. عملکرد این کانولها با استفاده از هوا بوده و هیچ گرمایی تولید نمی‌شود، که این خود به کاهش احساس ناراحتی در بیمار کمک می‌کند. جراحی با نوعی احساس غلغلک همراه است که گاهی موجب غلغلک و یا خنده بیمار در طول عمل می‌شود.  طول عمل جراحی بستگی به میزان حذف چربی دارد. پس از جلسه درمان، معمولاً نیازی به بخیه نمی‌باشد. کانول در فرکانس 10 هرتز مرتعش می‌شود، و موجب شکستن چربی‌ها و تخلیه آسان‌تر آن‌ها می‌شود. ازآنجایی‌که چربی از طریق همان کانول مکش می‌شود، مدت زمان این عمل کمتر از لیپوساکشن معمولی است. همچنین، ازآنجایی‌که هیچ منبع گرمایی وجود ندارد، چربی برداشته‌شده برای پیوند چربی قابل‌استفاده مجدد است. حرکت چرخان ملایم درد را کاهش داده و باعث ایجاد احساس غلغلک می‌شود.

دوره بهبودی پس از لیپوماتیک

زمان بهبودی حداقل است. ازآنجایی‌که از بیهوشی عمومی استفاده نمی‌شود، شما می‌توانید بلافاصله پس از عمل کلینیک را ترک کنید. شما می‌توانید چند روز پس از عمل لیپوماتیک فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرید. شما به مدت 4-1 هفته ملزم به پوشیدن لباس فشار هستید.

نتایج

نتایج از شخصی به شخص متفاوت خواهد بود. به‌طورکلی، شما نتایج را فوراً مشاهده خواهید کرد. ناحیه درمان ظریف‌تر و خوش‌فرم تر خواهد شد. برخی از بیماران در کمتر از یک ماه شاهد نتایج کامل خواهند بود، درحالی‌که اغلب بیماران نتایج مطلوب را در عرض چند ماه مشاهده خواهند کرد.

خطرات و عوارض جانبی

لیپوماتیک نیز مانند هر عمل جراحی دیگر با خطرات جزئی همراه است. ازآنجایی‌که از بیهوشی عمومی و هیچ منبع گرمایی استفاده نمی‌شود، خطرات به حداقل می‌رسند.