چطور از قرص ضد قارچ واژن استفاده کنیم؟

بیماری ها و عفونت قارچی واژن یا دستگاه تناسلی یکی از شایع ترین مشکلات در خانم ها می باشد. عفونت قارچی باعث ایجاد سوزش، خارش، آبریزش و ... در دستگاه تناسلی می شود.

داروهای ضد قارچ که پزشک معالج زنان برای درمان این عارضه تجویز می کند شامل شیاف، قرص و پماد است. بوتوکونازول، کلوتریمازول و میکونازول و فلوکونازول از انواع داروهای ضد قارچ تجویزی به سه حالت گفته شده در داروخانه ها موجود است. این داروها به صورت مستقیم پوسته قارچ واژن را مورد حمله قرار می دهند و آنها را از بین می برند.

چگونه می توان از قرص ضد قارچ استفاده کرد؟

عفونت قارچی واژن با توجه به اینکه عفونت قارچی در چه مرحله ای باشد، نحوه استفاده از قرص ضد قارچ دستگاه تناسلی برای درمان عفونت قارچی واژن نیز متفاوت خواهد بود.

اگر عفونت قارچی بدون عارضه خاصی باشد از قرص ضد قارچ در نمونه های میکونازول و کلوتریمازول و یا بوتوکونازول به مدت 3 روزه استفاده می شود. معمولاً قارچ ها در مدت سه روز از بین خواهند رفت. اما اگر عفونت قارچی پیچیده شده باشد معمولاً این قرص ها به صورت درمان مدت دار تر و از یک تا دو هفته روزی 2- 3 بار تجویز می شوند.

در عفونت قارچی ساده ممکن است یک دوز از داروی فلوکونازول و اگر عفونت رشد کرده باشد، چند دوز از این قرص توسط پزشک تجویز می شود. این قرص ضد قارچ نباید به صورت مدت دار مصرف شود زیرا عوارض کلیوی و کبدی به همراه دارد. همچنین خانم های باردار نباید از این نوع درمان استفاده کنند. زیرا این دارو می تواند اثرات سو روی کودک داشته باشد.

قرص ضد قارچی واژن اگر مشکل شما حل نشد و عفونت های قارچی واژن به صورت دوره ای ایجاد می شود، ممکن است پزشک شما مصرف قرص ضد قارچ فلوکونازول را به صورت دوره ای تجویز کند. مثلاً از شما بخواهید هفته ای یک عدد از این قرص به مدت 6 یا 8 ماه مصرف کنید.

مانند تمامی داروهای مصرفی نحوه استفاده از قرص ضد قارچ باید به گونه ای باشد که زمان معین داشته باشد تا بتواند بهترین اثر دهی را از خود نشان دهد.

از دیگر روش های درمانی عفونت قارچی واژن، درمان غیر دارویی و قطعی لیزر مونالیزاتاچ می باشد. شما می توانید برای مشاوره رایگان و آگاهی از روند درمان عفونت قارچی واژن با لیزر مونالیزاتاچ با ما تماس بگیرید.     88647878

مطالب دیگر

با ما در تماس باشید