علائم عفونت قارچی واژن چیست؟

به دلیل اینکه واژن به صورتی است که می تواند هم با درون و هم با بیرون از بدن در ارتباط باشد، پس احتمال آلوده شدن از سمت بیرون و انتقال بیماری به درون بدن یا رحم را خواهد داشت.

به همین علت باید بیماری ها و عفونت های مختلف مربوط به واژن را شناخت و به خوبی آن را تشخیص داد تا بتوان بهتر آن را درمان کرد. عفونت قارچی واژن یکی از عفونت های شایع در بین خانم ها می باشد. این عفونت با نام کاندیدیاز نیز شناخته می شود.

علائم و نشانه های عفونت قارچی واژن را بشناسید

علائم عفونت قارچی واژن به طور معمول در واژن قارچ ها و باکتری های مختلفی زندگی می کنند که در حدی معمول نمی توانند ایجاد مشکل بکنند. همچنین محیط اسیدی موجود در واژن به آنها اجازه رشد نمی دهد. اگر به هر علتی حالت اسیدی واژن به هم بخورد و به قلیایی نزدیک تر شود، قارچ ها به خصوص قارچ کاندیدا آلبیکنز که در واژن وجود دارد، به سرعت رشد کرده و عفونت های قارچی واژن را به وجود می آورند.

بطور ساده تر واژن سالم حاوی باکتری ها و برخی از سلول های مخمر است. اما هنگامی که تعادل در مقدار باکتری ها و مخمر تغییر می کند، سلول های مخمر می توانند چند برابر شوند. این باعث خارش، تورم و تحریک شدید واژن می شود.

علائم عفونت قارچی واژن

عوارض این بیماری شامل سوزش ادرار، خارش در ناحیه ی واژن، قرمزی ناحیه تناسلی، ناراحتی هنگام رابطه جنسی و آبریزش به صورت ترشحات غلیظ و سفید رنگ می شود. این ترشحات مانند تکه های پنیر می باشند و با ترشحات معمول واژن متفاوت هستند. در هنگام نزدیکی ایجاد درد شدید می شود و ممکن است دهانه واژن حالتی متورم به خود بگیرد. اگر عفونت های قارچی مکرر و دارای زخم باشند باید سریع تر به پزشک مراجعه کنید تا از لحاظ سیستماتیک مورد بررسی پزشکی قرار گیرید.

برای جلوگیری از عفونت های قارچی واژن باید از لباس زیر نخی و تمیز استفاده کرد. همچنین استفاده از دستمال توالت و پدهای معطر توصیه نمی شود، زیرا در اکثر مواقع عفونت قارچی واژن را به وجود می آورند. اگر به هر دلیلی دچار عفونت قارچی شدید، می توانید از درمان های خانگی عفونت قارچی، قرص ضد قارچ واژن، کرم های واژینال ضد قارچی و یا استفاده از لیزر مونالیزا تاچ برای درمان عفونت استفاده کنید. این داروها را می توان در هر داروخانه ای به راحتی پیدا کرد. اما در صورت تشدید علائم باید حتما به پزشک معالج مراجعه کرد.

مدت زمان درمان عفونت قارچی واژن

با درمان عفونت مخمر یا قارچی واژن، علائم ظرف چند روز کاهش می یابد. در موارد شدیدتر زمان درمان ممکن است تا دو هفته نیز به طول بیانجامد.

از دیگر روش های درمانی عفونت قارچی واژن، درمان غیر دارویی و قطعی لیزر مونالیزاتاچ می باشد. شما می توانید برای مشاوره رایگان و آگاهی از روند درمان عفونت قارچی واژن با لیزر مونالیزاتاچ با ما تماس بگیرید. 88647878

مطالب دیگر

با ما در تماس باشید