عفونت قارچی واژن چیست؟

به دلیل اینکه واژن به صورتی است که می تواند هم با درون و هم با بیرون از بدن در ارتباط باشد، پس احتمال آلوده شدن از سمت بیرون و انتقال بیماری به درون بدن یا رحم را خواهد داشت...

به همین علت باید بیماری ها و عفونت های مختلف مربوط به واژن را شناخت و به خوبی آن را تشخیص داد تا بتوان بهتر آن را درمان کرد. عفونت قارچی واژن یا واژینیت یکی از عفونت های رایج در بین خانم ها می باشد و 75 درصد زنان آنرا تجربه کرده اند.

دلایل بوجود آمدن عفونت قارچی واژن

چرا عفونت قارچی واژن رخ می دهد؟

به طور معمول در واژن قارچ ها و باکتری های مختلفی زندگی می کنند که در حدی معمول نمی توانند ایجاد مشکل بکنند. همچنین محیط اسیدی موجود در واژن به آنها اجازه رشد نمی دهد. اگر به هر علتی حالت اسیدی واژن به هم بخورد و به قلیایی نزدیک تر شود، قارچ ها به خصوص قارچ کاندیدا آلبیکنز که در واژن وجود دارد، به سرعت رشد کرده و عفونت های قارچی واژن را به وجود می آورند. گونه هایی از کاندیدا بطور معمول در ناحیه تناسلی بانوان وجود دارند. بطور معمول این قارچ در محیط های گرم و مرطوب رشد می کند. احتمال مبتلا شدن به این عفونت در ورزشکاران بیشتر است.

عفونت قارچی واژن همچنین نتیجه زخمی شدن قسمت داخلی واژن (بعنوان مثال شیمی درمانی) نیز می تواند باشد.

علائم عفونت قارچی واژن

عفونت قارچی واژن اصلی ترین علامت این عفونت، خارش است.تحریک پذیری و سوزش

درد در هنگام رابطه جنسی

درد یا سوزش در هنگام ادرار کردن

قرمزی، سوزش، یا درد در ناحیه بیرونی واژن و تورم مبهل

آبریزش به صورت ترشحات غلیظ و سفید رنگ

در هنگام نزدیکی ایجاد درد شدید می شود و ممکن است دهانه واژن حالتی متورم به خود بگیرد. اگر عفونت های قارچی مکرر و دارای زخم باشند باید سریع تر به پزشک مراجعه کنید تا از لحاظ سیستماتیک مورد بررسی پزشکی قرار گیرید.

برای جلوگیری از عفونت های قارچی واژن باید از لباس زیر نخی و تمیز استفاده کرد. در نظر داشته باشید عفونت های ناحیه تناسلی معمولا عودکننده و مکرر می باشند. همچنین استفاده از دستمال توالت و پدهای معطر توصیه نمی شود، زیرا در اکثر مواقع عفونت قارچی واژن را به وجود می آورند. اگر به هر دلیلی دچار عفونت قارچی شدید، می توانید از کرم های واژینال ضد قارچی و یا داروهای خوراکی ضد قارچ برای درمان عفونت واژن استفاده کنید.

این داروها را می توان در هر داروخانه ای به راحتی پیدا کرد. اما در صورت تشدید علائم باید حتما به پزشک معالج مراجعه کرد.

روش دیگر غیر دارویی، غیر عود کننده و قطعی، استفاده از لیزر مونالیزاتاچ می باشد. شما می توانید برای درمان عفونت قارچی واژن با لیزر با کلینیک آذین تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان و آگاهی از روند درمان عفونت قارچی واژن با لیزر با ما تماس بگیرید. 88647878

مطالب دیگر

با ما در تماس باشید